Terug naar overzicht
Communicatie Present Communicatie Present
± 3 min

Hoe blijft u in contact met uw naaste?

Update 20 maart 16:55

Het kabinet heeft vanavond donderdag 19 maart bekend gemaakt dat bewoners van verpleeghuizen geen bezoek meer mogen ontvangen. Dit ingrijpende besluit zullen wij in de huizen en afdelingen kleinschalig wonen van Present opvolgen (Hof van Ammers, Graafzicht, Emma, Meesplein en Open Vensters) . Wat betekent dit voor u?

Communicatie over de zorg

Het is de komende weken niet mogelijk om elkaar fysiek te ontmoeten. Daarom gaan we samen op zoek naar andere mogelijkheden om met elkaar in contact te blijven. Het verzorgend personeel gaat op gezette tijden contact opnemen met de eerste contactpersoon om te vertellen hoe het met meneer of mevrouw gaat. Zij stellen hiervoor een schema op gebaseerd op twee contactmomenten per week. Wij vragen u om hierin het belschema van de zorg te respecteren, zodat zij op de andere momenten zorg kunnen geven.
Als er dringende zaken zijn, zal de zorg zelf contact met u opnemen.

Hoe kunt u zelf contact opnemen?

Er zijn gelukkig nog meer mogelijkheden om contact te houden. En wij zullen er alles aan doen om u hierin te ondersteunen:

  • U kunt elkaar bellen.
  • U zou een persoonlijke video of foto’s kunnen delen. Als u deze met communicatie@presentvooru.nl deelt via het programma Wetransfer kunnen wij deze aan meneer of mevrouw laten zien. Als u dit zelf niet lukt, is er vast een handig familielid of buur die u kan helpen?
  • U zou een afspraak kunnen maken om via Whatsapp te videobellen. We willen hierbij wel de verwachting meegeven dat we deze gesprekken vooraf moeten inplannen en dat we afhankelijk zijn van de drukte van de zorg, de internetverbinding en de belasting van het netwerk. Op dit moment zijn namelijk veel landgenoten online met elkaar in contact.
  • Stuur een leuk kaartje of misschien een bloemetje?


Praktische zaken

Er zijn ook praktische zaken die u als familie of naaste normaliter regelt. Denk aan de was, boodschappen en post. Onze gastvrouwen staan daarom voor u klaar op maandag tot en met zaterdag op de volgende tijden:

  • 10:00 tot 12:00 uur
  • 14:00 tot 16:00 uur

NB: bij Open Vensters is er iedere dag een collega van 13:00-15:00. Daar gelden dus niet bovenstaande tijden,

U kunt dan bij de hoofdingang van het huis de was, boodschappen en post regelen. Als u boodschappen of was komt brengen, willen wij u vragen om dit vooraf te labellen/stickeren met:

  • Naam bewoner
  • Nummer appartement
  • Contactpersoon

Dan kunnen wij zorgen dat de spullen netjes bij uw familielid of verwante terecht komen. De was graag aanleveren in een afgesloten plastic zak in verband met hygiëne. Misschien kunt u ook een leuk briefje of kaartje bij de spullen doen?

We zullen bij u aangeven wanneer u de was kunt ophalen.


Wie belt u bij een vraag?

We zullen de komende tijd samen een weg moeten vinden om in contact te blijven met uw naaste. Wij zullen daarom een algemeen telefoonnummer beschikbaar stellen waar u terecht kunt met uw (praktische) vragen. Mocht u hulp nodig hebben bij de communicatie, boodschappen of andere praktische zaken kunt u bellen met het nummer 088 40 80 000. Onze medewerkers staan u te woord en gaan met uw vraag aan de slag. Ook hier hopen we op uw begrip dat het soms tijd kost om iets voor u uit te zoeken of na te vragen. Niet op iedere vraag hebben wij direct een antwoord.
Onze medewerkers zitten voor u klaar op maandag tot en met zaterdag op de volgende tijden:

  • 10:00 tot 12:00 uur
  • 14:00 tot 16:00 uur