18 maart 2020
± 2 min

Updates over Corona virus - 18 maart

Update 18 maart 14:00

Present past de bezoekersregeling aan om de gezondheid van onze bewoners te beschermen. Houdt u er rekening mee dat de bezoekersregeling op korte termijn nog verder kan worden aangescherpt.

Wij vragen om uw begrip en verzoeken u dringend om de geldende bezoekersregeling en richtlijnen te volgen.

Bezoek

Met ingang van donderdag 19 maart 09 uur is de volgende bezoekersregeling van toepassing voor bewoners van Present:

  • Mondelinge registratie bij de hoofdingang. Houdt 1,5 meter afstand van de medewerker.
  • Maximaal 1 bezoek per dag.
  • Maximaal 1 bezoeker per bezoek.
  • Bezoektijden tussen 10:00-12:00 en 14:00-16:00.
  1. Voor alle duidelijkheid: de achteringang is afgesloten

 

Richtlijnen

Voor alle bezoekers van de woonzorgcentra geldt:

  • Ga direct naar uw bezoek en daarna direct naar de uitgang. Desinfecteer uw handen bij binnenkomst en vertrek.
  • Geef geen hand en knuffel niet.
  • Was handen regelmatig en goed.
  • Hoest of nies in uw elleboog.
  • Wees extra alert op verkoudheid of griepverschijnselen.

Melden griepverschijnselen

Zodra er een vermoeden is, dat een bewoner, cliënt, medewerker of vrijwilliger griepverschijnselen heeft, dan vragen we u dit te melden aan het betreffende zorgteam of regiomanager.

  • Willie Stigter, regiomanager, tel. 06-10 76 29 55
  • Wim van Sijll, regiomanager, tel. 06-14 94 90 31

Bij wie kunt u terecht met vragen?

Communicatie

Alle bewoners, eerste contactpersonen, cliënten in de thuiszorg, medewerkers en vrijwilligers ontvangen deze informatie. Deze informatie zal ook op de website gepubliceerd worden.

Update 16 maart 12:18

Bezoek

Wat betreft het bezoeken van bewoners en cliënten doen wij het volgende:

  • Ontvang bezoek alleen wanneer het strikt noodzakelijk is. Maximaal 1 bezoeker per bewoner per keer. Maximaal 2 bezoeken per bewoner per dag.
  • Bij verkoudheid of griepverschijnselen van familie: blijft u alstublieft thuis.
  • Ontvang bezoek op uw eigen appartement.
  • Cliënten en familie in de thuiszorg raden wij ook aan om sociale contacten te beperken, ook in hun prive omgeving.

Vrijwilligers

  • Alleen de vrijwilligerswerkzaamheden voor Tafeltje Dekje blijven doorgaan.
  • Wij vragen onze vrijwilligers om hun vrijwilligerstaken tijdelijk neer te leggen. Het kan zijn dat we de hulp van onze vrijwilligers op een later moment alsnog inroepen om te ondersteunen in de zorg. Op dit moment hoeft u dus niet te komen.
  • De vrijwilligersavonden gaan eveneens nu niet door.

Groepsactiviteiten

Over de groepsgerichte activiteiten volgen wij de adviezen van het RIVM. Alle groepsactiviteiten in de periode 16 maart tot 6 april komen te vervallen. Hieronder vallen bijvoorbeeld ook de koffiemomenten, gezamenlijke maaltijden, welzijnsactiviteiten, werkoverleggen, verjaardagen, bijbeluurtjes, kerkdiensten, vrijwilligersavonden, dagbehandeling/besteding en activiteiten die door externe partijen worden georganiseerd.

De medewerkers van Present zorgen ervoor dat u de maaltijd en de koffie op het eigen appartement kunt nuttigen.  

Richtlijnen

Voor alle bezoekers van de woonzorgcentra geldt:

  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst en vertrek.
  • Geef geen hand en knuffel niet.
  • Was dikwijls uw handen.
  • Hoest of nies in uw elleboog.
  • Wees extra alert op verkoudheid of griepverschijnselen.

Melden griepverschijnselen

Zodra er een vermoeden is, dat een bewoner, cliënt, medewerker of vrijwilliger griepverschijnselen heeft, dan vragen we u dit te melden aan het betreffende zorgteam of regiomanager.

 

 

Terug naar overzicht

Meer nieuws

24
mrt.

Musical 'Sound of Welzijn' groot succes

Op 23 en 24 maart stond de musical ‘De Sound of Welzijn’ op de planken in het restaurant van Present EmmaEen musical met een boodschap: het verlenen van persoonsgerichte zorg werd gespeeld door bewoners, vrijwilligers en medewerkers van Present Emma en Meesplein. 

Lees verder
15
mrt.

Present gaat persoonsgericht met musical Sound of Welzijn

Persoonsgericht werken is hét item binnen Present, gericht zijn op het welbevinden van de bewoner is een taak van elke medewerker van Present. We willen de bewoner met zijn sociale kring echt centraal stellen. Iedereen wil “de mens” zien in de bewoner, de vraag achter de vraag horen en daarnaar handelen.

Lees verder
23
feb.

Present innoveert met medicatieveiligheid

Ouderenzorgorganisatie Present, heeft grote stappen gezet in het vergroten van de medicatieveiligheid. Als één van de eersten anticipeerden zij op twee grote knelpunten in de ouderenzorg: de dubbele controle bij risicovolle medicatie en het tussentijds aanpassen van de inhoud van de medicijnrol.

Lees verder