Present Advies: 088 - 40 80 333
Thuiszorg: bezoek en schermzorg
Update 30 april 15:05
Gericht aan: thuiszorgcliënten en eerste contactpersonen thuiszorgcliënten
Toch een lichtpuntje voor u in deze bijzondere periode: als u geen Coronaklachten hebt, mag u weer regelmatig bezoek van één of twee vaste personen ontvangen. Dat vertelde premier Mark Rutte afgelopen dinsdag 21 april.
We zouden u willen vragen om onderstaande leefregels te blijven volgen zodat we samen Corona buiten de deur houden.
Wat doen we om het coronavirus te voorkomen?
- Ontvang alleen noodzakelijk bezoek van 1 a 2 vaste personen.
- Bezoek is niet aanwezig of in een andere kamer, als onze zorgverlener bij u is.
- Stel uw arts en verzorgende op de hoogte van gezondheidsklachten.
- Houd, los van de noodzakelijke zorgmomenten, 1,5 meter afstand van elkaar.
- Schaf een zeeppompje en keukenpapier aan.
- Was regelmatig uw handen met water en zeep en droog daarna uw handen goed af.
- Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
- Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg. Was daarna uw handen.
- Schud geen handen.
Persoonlijke bescherming
Om de gezondheid van u en onze medewerkers te beschermen, volgen we de RIVM-richtlijnen in de thuiszorg. Als er sprake is van een Coronabesmetting of een verdenking op besmetting verzorgen we deze cliënt als laatste in de route. En bij een besmetting of verdenking van Corona dragen onze zorgmedewerkers beschermende middelen tijdens het geven van de zorg. Hiermee sluiten we risico’s op verdere verspreiding van het virus uit.
Testbeleid Zowel cliënten als medewerkers worden door de GGD getest als men Corona gerelateerde klachten heeft. Cliënten worden tot de uitslag van de test bekend is in isolatie verzorgd en medewerkers blijven thuis vanaf het moment dat zij klachten hebben. Bij een positieve test, en er dus sprake is van een besmetting, blijven medewerkers thuis totdat ze hersteld zijn. Een medewerker mag pas weer aan het werk als getest is dat hij/zij virusvrij is.
Schermzorg
U heeft mogelijk minder contact met naasten door de Corona maatregelen. Daarom willen wij u aanbieden in deze bijzondere tijd digitaal bij te praten met een medewerker van Present. U kunt de medewerker om advies vragen of gewoon een praatje maken. Dat kan ook samen met uw eerste contactpersoon. U krijgt een digitaal apparaat (tablet) van ons in bruikleen. Laat u het de thuiszorgmedewerker weten als u interesse heeft?
Terug naar overzichtMeer nieuws

Present en Waardeburgh gaan samen de toekomst tegemoet
Op donderdag 1 juni zijn zorgorganisaties Present en Waardeburgh bestuurlijk gefuseerd. Dit betekent dat Present en Waardeburgh vanaf deze datum één raad van toezicht, één raad van bestuur en één managementteam hebben.

Musical 'Sound of Welzijn' groot succes
Op 23 en 24 maart stond de musical ‘De Sound of Welzijn’ op de planken in het restaurant van Present Emma. Een musical met een boodschap: het verlenen van persoonsgerichte zorg werd gespeeld door bewoners, vrijwilligers en medewerkers van Present Emma en Meesplein.

Present gaat persoonsgericht met musical Sound of Welzijn
Persoonsgericht werken is hét item binnen Present, gericht zijn op het welbevinden van de bewoner is een taak van elke medewerker van Present. We willen de bewoner met zijn sociale kring echt centraal stellen. Iedereen wil “de mens” zien in de bewoner, de vraag achter de vraag horen en daarnaar handelen.