Present Advies: 088 - 40 80 333
Present actualiseert haar meerjarenplan 2019-2021
Present heeft het meerjarenplan 2019-2021 geactualiseerd.
De hoofdthema's voor 2019 waren:
- met passie waarde toevoegen aan de kwaliteit van leven van oudere mensen met zorgvragen in de door hen gekozen omgeving;
- het verbeteren van het werkgeverschap met het oog op het werkplezier van onze medewerkers
en in het licht van de arbeidsmarkt; - het hernieuwd aangaan van een relatie met de omgeving;
- het op orde brengen van processen en systemen, waarvan we hebben vastgesteld dat deze sinds fusie, reorganisatie en het verdwijnen van sleutelfuncties lange tijd verwaarloosd zijn.
Deze thema's zijn nog niet afgerond; daar werken we aan door. Maar daarnaast ligt de focus in 2020 op zinvolle zorg. De individuele bewoner staat centraal. Wat zijn de wensen en behoeften van die bewoner. Dat loopt uiteen van een leuke dag met passende activiteiten, vrolijke muziek in de gezamenlijke ruimtes tot smaakvol eten, een mooie, schone omgeving die aangenaam ruikt, tijd en aandacht voor levensvragen. Bij zinvolle zorg willen we dus op alle niveaus bijdragen aan de kwaliteit van leven van onze bewoners en cliënten.
Het volledige meerjarenplan 2019-2021, inclusief begroting 2020, vindt u hier
Terug naar overzicht
Meer nieuws

Present en Waardeburgh gaan samen de toekomst tegemoet
Op donderdag 1 juni zijn zorgorganisaties Present en Waardeburgh bestuurlijk gefuseerd. Dit betekent dat Present en Waardeburgh vanaf deze datum één raad van toezicht, één raad van bestuur en één managementteam hebben.

Musical 'Sound of Welzijn' groot succes
Op 23 en 24 maart stond de musical ‘De Sound of Welzijn’ op de planken in het restaurant van Present Emma. Een musical met een boodschap: het verlenen van persoonsgerichte zorg werd gespeeld door bewoners, vrijwilligers en medewerkers van Present Emma en Meesplein.

Present gaat persoonsgericht met musical Sound of Welzijn
Persoonsgericht werken is hét item binnen Present, gericht zijn op het welbevinden van de bewoner is een taak van elke medewerker van Present. We willen de bewoner met zijn sociale kring echt centraal stellen. Iedereen wil “de mens” zien in de bewoner, de vraag achter de vraag horen en daarnaar handelen.